Mathias Wischuf

"Det aller beste for meg med Kragerø Kunstskole var det sosiale felleskapet; vi sto sammen i alt gjennom to år og er venner for livet."

«Det aller beste for meg med Kragerø Kunstskole var det sosiale felleskapet; vi sto sammen i alt gjennom to år og er venner for livet. Men det er så mye bra å velge fra. Det faglige miljøet, med utøvende kunstnere som faste lærere, og andre profesjonelle kunstnere som gjestelærere, gjorde ikke bare at vi fikk den nødvendige undervisningen, men også innblikk i hverdagen som kunstner. Veiledningen jeg fikk da jeg skulle søke til KHiO var viktig, og i ettertid er det åpenbart at læreplanen er lagt opp for å forberede oss til høyere utdanning. For meg var det ingen store overraskelser i overgangen fra KKS til KHiO.»

Bilder fra avgangsutstillingen 2020 Koldnålsraderinger og monotypier: Der vi møtes i mørket nr. 7​, 18 og 27, 2020, 35 x 27 cm

Ta meg til toppen
Kunstskolene